Strana 4 od 5

Re: vakum u autu

PostPostano: Sub pro 20, 2014 12:31 pm
Postao/la s@ki
stoji.
No ti pričaš o redu veličine 40-50W a temu smo krenuli sa 10ak a to nikako ne stoji :)

Re: vakum u autu

PostPostano: Sub pro 20, 2014 12:42 pm
Postao/la sonny
Pa, pokušao sam u sadašnjem autu promijeniti i midbas zvučnike u vratima...
Originalni koji su došli s autom (uopće niti ne znam marku, no nije ni bitno) su vrlo vjerojatno prilagođeni vratima u kojima rade...
Odnosno nekako sam mišljenja da se netko ipak potrudio iz ogromne hrpe drajvera izabrati one koje će dobro raditi u takvim vratima...
Probao sam ih zamijeniti i MBQuartovima (koji su također vrlo ozbiljni "igrači") i jednostavno se u tom volumenu "nisu snašli"...
Da im promijenim okruženje/ozbiljno podampiram vrata i slično, sigurno bi radili nekoliko klasa bolje nego ovo trenutno, međutim za tim niti imam više volje niti živaca :D Tako da je ostalo ovako kako je... Pošto su originalni drajveri i prilično dobro napravljeni, neka sviraju dok se ne raspadnu :D
Htjedoh reći da nije sve u snazi... MBQuartovi su imali i prilično manju osjetljivost, usprkos laganoj kartonskoj membrani, ali se manja osjetljivost itekako primjetila/čula... Tako da je sve to jedna ogromna igra bez granica, usudio bih se reći i veća nego u kućnoj akustici....
Also, zazirem od korištenja bridge (mosnog) spoja... Jednostavno mi zvučno to nikako ne ide... Puno veća snaga mi ništa ne znači ako to svira 2 puta gore...

Re: vakum u autu

PostPostano: Sub pro 20, 2014 9:08 pm
Postao/la družba4elektron
riješenje malih domišljatih japanaca . Doduše nije baš naišlo na odobravanje auto hifista ali bi si ja to piknuo u auto pa laganini :whistle:

Re: vakum u autu

PostPostano: Pon pro 22, 2014 12:09 pm
Postao/la davorin
Ozbiljan razgovor o elektronkama u automobilu (a da tema ne bude izložena ruganju) treba početi zapravo od zvučnika.
Zbog nemogućnosti (ili su mogućnosti preskupe!) da se s velikim snagama pokrenu uobičajeni zvučnici za auto, treba cijeli sistem zvučnika prilagoditi manjim snagama i upotrijebiti zvučnike veće efikasnoati.
Pregledom karakteristika većeg broja zvučnika, kao moguću kombinaciju bih predložio slijedeće:
-niske frekvencije od ~40Hz(nepotrebno, ali...) do 600Hz bi pokrio zvučnik "Monacor-SP202C"(4 komada, ili 2 komada "po strani") sa srednjom korisnosti od 92db; sistem od 4 zvučnika bi imao ~98dB/1W/1m što bi uz pojačalo od 32W rezultiralo maksimalnom glasnoćom od ~113dB
-srednje frekvencije od ~600Hz do ~5000Hz bi pokrio zvučnik "Celestion-TF0818MR" sa srednjom korisnosti od ~98db; sistem od 2 zvučnika (jedan po kanalu) 101dB/1W/1m bi uz pojačala od 2x16W rezultirao maksimalnom glasnoćom od ~113dB
-visoke frekvencije od ~5000Hz do 20000Hz bi pokrio zvučnik "Monacor-HT30" sa srednjom korisnosti od ~98dB; sistem od 2 zvučnika (jedan po kanalu) 101dB/1W/1m bi uz pojačala od 2x16W rezultirao maksimalnom glasnoćom od ~113dB
Niske frekvencije bi se odvojile pasivnom RC-mrežom od 12dB/Oct. vać na linijskom nivou ("LineLevel"), a razdvojeni signali odveli u pojačalo od 32W za niske frekvencije i 2 pojačala od 16W za zajedničke srednje+visoke frekvencije. Srednji frekvencije bi se od visokih odvojile sa 2 pasivne LC skretnice od 12dB/Oct.
Postoji naravno i bezbroj drugačijih mogućnosti kombiniranja zvučnika/pojačala/snaga/frekventnih rezova u ovisnosti o afinitetima, mogućnostima nabave, cijeni, mogućnostima smještaja itd.

Re: vakum u autu

PostPostano: Pon pro 22, 2014 1:54 pm
Postao/la davorin
Poštar je donio (naravno iz PRC-a :mrgreen: ) nevjerojatno minijaturni DC/DC-pretvarač napona koji sa 12V podigne napon na 450V. Zbog izuzetno malih dimenzija (30x52x26mm) sam jako skeptično napravio prve probe, a sve je to bilo pojačano i sa pogledom na sub-minijaturne hladnjake i mikro-trafo.
Sama pločica nema na sebi kondenzatore za filtraciju napona i potiskivanje smetnji, nema osigurače niti zaštitu od kratkog spoja i preopterećenja, pa to sve treba izvana nadodati.
Na moje iznenađenje u pretvaračkom radu radi vrlo stabilno (izlazni napon je vrlo stabilan i proporcionalan ulaznom niskom naponu!) i nema u audio uređajima smetnji!
Isprobao sam 2 serijski spojene sijalice od 60W na punom naponu od 450V, a osim relativno laganog zagrijavanja hladnjaka, nije bilo nikakvih problema!
Oscilacije su vrlo visoke frekvencije (~350kHz), pa to objašnjava male dimenzije transformatora, a brzi poluvodiči (ne mogu pročitati koji su?) se jako malo griju prilikom komutacije. Isprobaću pretvarač u trajnom radu sa nekoliko različitih struja opterećenja (proba sa 0,27A je uspjela!) i sa dodanim filterima i osiguračima da vidim mogućnost napajanja pojačala za niske frekvencije od barem 100W!
Na slici se vidi filterski kondenzator od 22uF/600V promjera 18mm i dužine 33mm.

Re: vakum u autu

PostPostano: Pon pro 22, 2014 2:04 pm
Postao/la Zmajz
Ovaj Monacor visokotonsi sam koristio za po doma. svaka preporuka!

Re: vakum u autu

PostPostano: Pon pro 22, 2014 2:14 pm
Postao/la davorin
HT30 sam dosta često koristio u raznim kombinacijama, a trenutno u radioni sa njime i sa SP202C mi rade 2-way kutije (stare kutije od EI HSR-25! sa dodatnim dampiranjem i potpuno novom skretnicom; stara skretnica je stvarno bila očajna i kvarila ukupni dojam cijelog uređaja, a pogotovo EI-zvučnika koji su bili ugrađeni!) koje odrezana sa 12dB/oct (3,5kHz, što je možda previsoko za SP202C i prenisko za HT30!) upravo zbog probi tih drivera.
Srednjetonce "Celestion-TF0818MR" sam koristio u pogonu horni za ozvučavanja, ali nikad do sada u nekom HI-FI sistemu. Zbog vrlo linearne karakteristike mislim da bi se u predloženi sistem jako dobro uklopio i rasteretio oba MONACOR-a.

Re: vakum u autu

PostPostano: Čet tra 02, 2015 10:04 pm
Postao/la sonny
Kad god the_bebe kaže da ima nešo za mene, znam da to neće završit' dobro :D
Evo nešto od danas...

Iskreno, prvi puta imam na stolu otvoreno auto pojačalo s daškom vakuuma u sebi...
Calcell dvokanalni...

Slika

Ovako nekako izgleda iznutra...

Slika

Slika

Slika

Kondenzatori u napajanju (sekundarni dio smps-a) ne izgledaju nimalo dobro...
Čuje se to i vidi u radu... No riješit' ćemo to...

Slika

U izlazima su TIP35/36...
Nijedno auto pojačalo koje je koristilo te tranzistore mi nije radilo kako treba...
OK, stvar je i ostatka topologije/izvedbe, gdje su gotovo sva jeftiija pojačala bila vrlo slična topološki, ali kažem meni se nisu svidjela...

Slika

Uglavnom pojačalo radi...
Ovo je za Schultza :mrgreen:

File format: mp4


Sad bih najradije to spojio u auto da malo poslušam ali treba pretumbati sve, a to mi se baš i ne da..
Bit' će ljepših dana, nadam se :)

Re: vakum u autu

PostPostano: Čet tra 02, 2015 10:13 pm
Postao/la sonny
Ma u biti se tu i nema što pametnog za poslušati...
Cijevi su samo u funkciji nekakvog buffera, čini mi se...
Nisam otvorio sve do kraja pa pratio put signala, ali mislim da nije drugačije...
Na ulazu su operaciona pojačala, HP/LP filteri, pa onda vjerojatno cijevi pa izlazni dio...
Na cijevima nikakve oznake...

Re: vakum u autu

PostPostano: Čet tra 02, 2015 10:33 pm
Postao/la deleted user
Pisu oznake s donje strane. Letlampu u ruke, rastopi ljepilo, izvadi i procitaj. Zatim baci. Obje. Isto ce amp radit i bez njih jer su kao i u svim ostalim modernim "cijevnim" uredjajima samo ukras. :lol: